Wystrój biura może mieć realny wpływ na atmosferę panującą w firmie, relacje między pracownikami oraz wydajność pracy. Jednym z elementów, o jakie należy zadbać, jest wybór odpowiednich osłon okiennych. Dowiedz się, jakie będą najlepsze do Twojego biura oraz czym kierować się przy wyborze.

Jakie rolety do biura?

Wybierając rolety do biura, należy kierować się nie tylko estetyką, ale także funkcjonalnością. Osłony okienne muszą chronić przed rażącym słońcem, nagrzewaniem się pomieszczenia oraz światłem odbijającym się od monitorów. Powinny być łatwe w obsłudze, aby każdy pracownik mógł sobie z nimi poradzić. Warto zadbać także o to, by ich działanie było ciche i dyskretne, aby nie rozpraszały uwagi. Ważna jest także ich niezawodność – zacinająca się roleta może przysporzyć wiele kłopotów.

Rodzaje rolet – które są najlepsze do biura?

Wybór odpowiednich osłon okiennych ma znaczny wpływ na komfort pracy. W sklepach znaleźć można wiele rodzajów rolet, zasłon i żaluzji. Które jednak najlepiej sprawdzą się w przestrzeni biurowej?

  • Rolety materiałowe – to najbardziej popularny rodzaj rolet. Są one wykonane z materiału, który zwija się na rolkę podczas podnoszenia ich. Najczęściej sterowane są systemem łańcuszkowym. Montowane są na ramie okiennej.
  • Rolety plisowane – charakteryzuje je to, że materiał składa się w harmonijkę. Odsłania się je za pomocą uchwytu na górze i na dole okna, dzięki czemu można swobodnie regulować poziom naświetlenia w pomieszczeniu.
  • Rolety dzień noc – powstają dzięki użyciu naprzemiennych porzecznych pasów, z których jedne są wykonane z tkaniny zaciemniającej, a drugie z przezroczystej. Dwie warstwy materiału pozwalają na całkowite lub częściowe zaciemnienie wnętrza.
  • Rolety rzymskie – najbardziej ozdobne rozwiązanie. Ich materiał po zwinięciu układa się w fałdy, które mają imitować wygląd klasycznych zasłon.
  • Żaluzje aluminiowe – składają się z wielu poziomych listew połączonych mechanizmem sznurkowym, który pozwala na regulację poziomu naświetlenia.
  • Zasłony panelowe – idealne rozwiązanie dla dużych, przeszklonych powierzchni. Składają się z szerokich, pionowych paneli tkaniny, które w całości zasłonią np. szklaną ścianę.
  • Żaluzje pionowe – zbudowane ze swobodnie wiszących pionowych lameli wykonanych z tworzywa sztucznego albo materiału. Można je obrócić, aby wpuścić do pomieszczenia trochę światła, lub całkowicie odsłonić.

Rolety do biura na zamówienie

Nowoczesne przestrzenie biurowe wymagają różnorodnych rozwiązań. Warto więc zadbać o to, by osłony okienne spełniały potrzeby pracowników firmy. Należy przede wszystkim zastanowić się, czy konieczne jest całkowite zaciemnienie pomieszczenia. Zazwyczaj wystarczają tkaniny rozpraszające światło. Sprawiają one, że promienie słoneczne nie odbijają się od monitorów i nie zachodzi potrzeba zapalania światła w dzień. Jednak przykładowo w sali konferencyjnej rolety zaciemniające są bardzo przydatne, np. gdy chce się skorzystać z projektora. Warto także zastanowić się, czy nie warto w takim pomieszczeniu zastosować rolet sterowanych pilotem.

Rolety do biura – na co zwrócić uwagę?

Wybierając rolety do biura, należy pamiętać o tym, że prawdopodobnie jest to inwestycja na długie lata. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto więc dokładnie przeanalizować swoje potrzeby oraz specyfikę przestrzeni, do której kupuje się osłony okienne. Na co w takim razie zwrócić uwagę?

  • Wytrzymałość. Z rolet będzie korzystać wiele osób każdego dnia, ważne więc, żeby były odporne na eksploatację.
  • Łatwa obsługa. Intuicyjne sterowanie osłonami okiennymi pozwoli pracownikom biura na oszczędność czasu, a także ograniczy ich irytację w związku z problematycznym urządzeniem.
  • Sposób czyszczenia. Najlepiej unikać rolet, które wymagają prania chemicznego. O tym, które z nich najłatwiej utrzymać w czystości, dowiesz się z naszego artykułu: Czy rolety można prać?
  • Sposób montażu. Wielu przedsiębiorców wynajmuje powierzchnię biurową. W takim przypadku najlepiej postawić na rolety montowane bezinwazyjnie, czyli niewymagające wiercenia dziur w ścianach.
  • Estetyka. Biura najczęściej umeblowane są w sposób minimalistyczny i elegancki. Z tego powodu lepiej wybrać proste wzory i neutralne barwy.

Rolety do biura muszą przede wszystkim pełnić swoje funkcje. Wybór konkretnego modelu zależy już od stylu, jaki panuje we wnętrzu oraz indywidualnych upodobań. W razie wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszymi doradcami.